Årsmötet 2010 besöktes av 17 medlemmar och några av oss passade även på att fixa lite smådetaljer på fordonen inför säsongen. Som tidigare ställde Bilhuset upp och lånade ut verkstaden, det tackar vi speciellt för. Efter årsmötet var vi fyra Vespor som tog en spontan runda i och kring Visby. Det resulterade i att vi träffade ytterligare entusiaster längs vägen. Tyskarna Ralf und Florian är på Gotland några veckor för att spela in film och de hade tagit med sig en Lambretta -83 samt en Vespa -59. Dessutom träffade vi en potentiell ny medlem på en Vespa PX -91. Alla tre hängde med på en runda och plötsligt var vi sju snygga fordon som förgyllde stadsbilden. En väldigt lyckad dag.

Här nedan finns några av Micke Dunkers härliga bilder. Njut!

Fru ordförande förevisar den tjusiga bensköldsflagga som ingår i årets medlemsavgift.

Sen delades årets andra freebie ut; Reflexvästar med tjusig VVC-logo på ryggen.

Sen blev det naturligtvis kaffi och smörgåstårta!

Chrille behövde stöd och råd i verkstan. Stödet monterade han dit själv efter goda råd från Ronny.

Ronny själv försökte klä på sin Vespa klubbjackan. Undrar om han har bensköldflaggan runt magen?

Roland visar upp sin bästa sida. Jackan är inte bara snygg, den talar sanning också;
Easy To Be Happy - Vespa.

Vuxna män gör saker tillsammans. Tobbe & Rune applicerar resårband på bensköldsflagga,
och pratar gamla syslöjdsminnen.

Lika bra att passa på med ett oljebyte också.

Efter mötet bestämde sig Chrille, Micke, Ronny och Stuhrarna sig för att ta en tur i det vackra vårvädret.
Här tuffar vi ner för The Rackarbacke.

Så här snyggt kan man posera med fyra Vespor i Visby innerstad.
Lite Abbey Road-hyllning.

Sen fick det bli en glass på hamnen också. Det är skönt att sidda i solen.

Chrille valde en glassmix av smultron och kokos. Smaken är som baken.

Plötsligt dyker det upp två tyskregistrerade fordon! Det är Sebastian och Florian (från Hamburg respektive Berlin) som är på Gotland för att jobba med filmproduktion några veckor. Klart att de ville hänga med på en runda! De hade inte vågat köra i innerstaden tidigare, eftersom de uppfattat det som förbjudet för motorcyklar. På bilden delar Mia ut några snygga VVC-pins till våra nya tyska vänner. De lär dyka upp igen för en ny åktur när vi träffas på Glassmagasinet 4 maj.

Tyska scootrarna i förgrunden.

Dessutom anslöt en potentiell medlem vår lilla karavan, som nu var uppe i sju fordon.

Micke och Ronny på färd genom innerstaden.

Tobbe & Mias Vespa Touring 1962 uppförde sig snällt hela dagen.

En sväng ut mot Snäck blev det också.

Kärlek.

Här arrangeras det för fotografering vid Nordergravar.

Sex Vespor och en Lambretta skiner ikapp med vårsolen!

Och stora havet.

Fru ordförande hann med att provköra Dunkers LX 50 under dagen.

© Bilderna togs av Micke Dunker.